שיפוץ מבנים

תוכן עניינים

צור קשר

לקוחות מספרים

סדקים בקירות? יסודות רעועים? גג דולף? או אולי חזית ופנים לא אסתטיים בעליל? הן סיבות בטיחותיות והן סיבות אסתטיות יכולות לגרום לכך שדיירי הבניין יחליטו לשפץ אותו. פעמים רבות השיפוץ נעשה בתמיכה ובעידוד של העירייה. לפני שמתחילים לשפץ, ישנם מספר דברים חיוניים שחשוב מאוד לקחת אותם בחשבון. במאמר הבא נדבר על המשמעות של שיפוץ המבנה, מהו העיצוב הנכון ועל עבודות צבע כחלק מהשיפוץ.

מה המשמעות של שיפוץ מבנים?

כאמור, מבנה ישן יכול לטמון בחובו סכנה של ממש לדייריו. מהנדס יכול להעריך את גיל השלד וקורות המבנה, אם הם מאוד ישנים הדבר עלול להיות מסוכן במקרים של רעידות אדמה ולהוביל לקריסה. פרט לכך, נזקים בצנרת, בגג, נזקי מזג אוויר וכו' עלולים לפגוע באיכות חייהם של דיירי הבניין. אם בשורה התחתונה המבנה לא ראוי למגורים, הוא יוכל להיות מוכר במסגרת תמ"א 38 ולקבל סבסוד בשיפוץ. המשמעות של שיפוץ מבנים היא בטחון ואיכות חיים לדיירים ולצד כל אלה הם מרוויחים את השבחת הערך: לאחר שיפוץ, ערך הנכס שווה יותר. לכן, שיפוץ מבנים הוא חשוב כל כך.

לצד הרמה הבטיחותית, לא פעם דיירי הבניין בוחרים להכניס בבניין חיים חדשים. על רקע נופי הבניינים החדשים כמעט בכל עיר בישראל, הבתים הישנים כדאי שיקבלו חיים משלהם. שיפוץ עיצובי כולל את הפנים וחזית הבניין ומכיל בתוכו ריצוף, עבודות גבס, צביעה, חשמל ותאורה עם אופציה לדקורציה משלימה. המשמעות היא עוד קפיצת מדרגה ברמת איכות החיים וכמובן השבחת הנכס.

איך מעצבים נכון?

קודם כל, חשוב לגבש את כל דיירי הבניין סביב ההצעה. לאחר מכן להעריך בשיתוף בעל מקצוע מאיזו מערכת נכון להתחיל, הדבר תלוי בשאלה האם העבודות כוללות שיפוץ מאסיבי יותר לצד העיצוב או רק עיצוב פנים ועבודות קלות? לשאול על מה חשוב לתת את הדגש – צבע, אור, שטח גדול יותר? בכל המקרים כמובן חשובה תחושה נעימה של הדיירים והמבקרים במבנה.

על חשיבות הצבע

אחד הפרמטרים המרכזיים בשיפוץ ועיצוב מבנים הוא הצבע. הצבע של מבנה מבחוץ יכול ממש להותיר השראה ולבלוט בנוף מעל שאר הבניינים. למשל תחשבו מחוץ לקופסא… איך בניין כחול או כתום על רקע בנייה אורבאנית סטנדרטית מחלץ קריאות "וואו". צבעי הפנים יבקשו לשדר תחושה של רוגע, של בית. הרבה פעמים יהיו אלה גווני הקרם, הלבנים והבז'ים, אך כמובן שגם כאן ניתן לחשוב לגמריי בכיוון אחר ולהתפרע. הכל בהתאם למה שתרצו לשדר.